7 redenen om je website te vernieuwen

website wordpress

Een website is eigenlijk nooit af. Technieken veranderen. Trends veranderen. De vindbaarheid van je website verandert. Het gedrag van je bezoekers verandert.

1. Blijf een goede indruk geven

Door nieuwe trends kan je site er verouderd uit gaan zien. Je wilt je bezoekers een frisse indruk blijven geven en daarom moet je soms het design verbeteren of helemaal herzien. Je zet je bedrijf dan weer op de kaart met een fris imago. Dit geldt ook voor andere uitingen zoals logo’s.

Naast ontwerp aanpassingen kun je ook denken aan het integreren van social media, zoals het toevoegen van een Instagram-feed op je site. Dit is een eenvoudige manier om frisse content weer te geven op je site en om de betrokkenheid te vergroten.

2. Maak doeltreffende (diensten)pagina’s

Een website kan een visitekaartje voor je zijn, maar je kunt ook bezoekers motiveren om in actie te komen. Op een dienstenpagina kun je toewerken naar dat doel. Met afwisselende content en pakkende teksten kun je mensen enthousiast maken. Je werkt vervolgens toe naar een zogenaamde Call-to-Action, oftewel een knop of formulier waarmee bezoekers actie kunnen ondernemen. Zo’n doelgerichte pagina wordt een marketingfunnel genoemd.

Tegenwoordig kun je eenvoudig pagina’s uniek opmaken in verschillende layouts. Daarnaast kun je ook bezoekers prikkelen met bewegende afbeeldingen en andere visuele effecten om ze geboeid te houden tijdens het scrollen. Mogelijk heb je nog een verouderde WordPress versie of beperkte template waarmee dit nog niet eenvoudig mogelijk is. Zonde.

3. Raak bezoekers met de juiste teksten

Als je de layouts van je pagina’s verbetert dan is het ook raadzaam om de teksten onder de loep te nemen. In veel gevallen wordt de realisatie van een site uitbesteed maar worden de teksten zelf geschreven. Dat kan prima, maar het schrijven van pakkende teksten is een vak apart. Je dient ook rekening te houden met de vindbaarheid van je website door zoekwoorden terug te laten komen (op een natuurlijke manier).

4. Blijf goed scoren in Google

Door de jaren heen is het steeds belangrijker geworden om een snelle, efficiënte website te hebben. Er zijn diverse methoden om dat te realiseren. Daarnaast hecht Google veel waarde aan een goede gebruikservaring op mobiele apparaten. In het verleden werd daar minder aandacht aan besteed door Google en websitebouwers, maar momenteel geldt: Mobile First. Sommige experts hebben het zelfs over: “Mobile Only”.

Google indexeert je site inhoudelijk en doet een technische analyse. Deze analyse leidt tot een waardeoordeel die de vindbaarheid bij Google beïnvloed. Google wil namelijk zoekresultaten weergeven van sites die goede, relevante inhoud hebben én tevens goed worden getoond. Het waardeoordeel van de mobiele versie van je site wordt steeds belangrijker.

5. Mobile First-design

De focus heeft een lange tijd gelegen bij de desktop versie van een website. Die versie moest er goed uitzien. Er werd minder tijd besteed aan de mobiele weergave van de website. Momenteel is het belang van de mobiele versie groter dan ooit. Je site moet er top uitzien op je telefoon en tablet. Denk aan grote foto’s en een goede afwisseling van tekst en foto’s. En vooral op een telefoon moet belangrijke informatie bovenaan de pagina staan. Het kan raadzaam zijn de layout van je site aan te passen.

6. Je website moet goed weergegeven blijven worden

Als een website voor je gebouwd is dan mag je er van uitgaan dat het goed wordt weergegeven op gangbare apparaten en browsers. De ontwikkeling hiervan staat echter niet stil. Het kan voorkomen dat nieuwe versies van browsers en apparaten juist nieuwe problemen veroorzaken bij diverse scripts, zoals een fotoslider. De oplossing kan bij de scripts liggen. Het is dan raadzaam om actuele, bijgewerkte scripts te gebruiken.

7. Houd je website veilig

De programmatuur van websites raakt verouderd als je het niet bijwerkt. Denk aan het beheersysteem en bijbehorende plugins. Dat geldt ook voor de scripts van de template (ook wel thema genoemd). Dit laatste is niet altijd eenvoudig zelf bij te werken. Je website kan gehackt worden en daardoor beheerd worden door derden. Privacygevoelige gegevens kunnen dan onrechtmatig verspreid worden. Je site kan ook doelwit worden van virussen en zogenaamde ‘Trojaanse paarden’ die profiteren van fouten in de software. Laten we dat voorkomen.

© 2010-2022 Tref reclamebureau | sitemap | voorwaarden | privacy