Maak indruk met opvallende folders en brochures
Hoewel digitale marketing steeds belangrijker wordt, zijn folders en brochures nog steeds effectief. Ze bieden een tastbare manier om je bedrijf of product te promoten. Met een eigentijds en aansprekend ontwerp kun je een groter publiek bereiken.


Een gedrukte folder blijft populair en zet aan tot actie. De combinatie offline en online is ijzersterk.
Een folder zet aan tot actie
- Tastbare uitingen maken een sterke indruk
- Opvallende vouwwijzen en materiaalsoorten
Voordelen van Tref
- Creatief ontwerp
- 1 aanspreekpunt voor al je ontwerpen
Een gedrukte of online folder?
Een gedrukte folder biedt diverse voordelen ten opzichte van een online folder. Het belangrijkste voordeel is dat een gedrukte folder meer aandacht krijgt en beter wordt onthouden. Het is tastbaar en kan daardoor zorgen voor een blijvende, krachtige indruk die goed blijft hangen.
Hoewel de kosten voor het drukken en de beperkte flexibiliteit bij aanpassingen mogelijke nadelen zijn, blijft de gedrukte folder een waardevol promotiemiddel.
Populaire vouwwijzen
Er zijn tal van vouwmethoden, materiaalkeuzes en afwerkingsopties die de uitstraling, opmaak en drukkosten van een folder bepalen. Hieronder volgen enkele veelgebruikte vouwwijzen:

Enkele vouw

Wikkelvouw

Zigzagvouw

Piramidevouw

Venstervouw

Kruisvouw
Lees in deze blog meer over vouwwijzen en materiaalsoorten
Rebranding: Een nieuwe merkidentiteit
Voordat je een folder laat ontwerpen, is het belangrijk om te overwegen of je huidige merkidentiteit nog steeds relevant en aansprekend is voor je doelgroep. Een sterke en consistente merkidentiteit vormt de basis van al je marketinguitingen, inclusief folders. Met behulp van rebranding kan je merk op een frisse manier beter aansluiten op je doelgroep. Dit versterkt de communicatie, helpt je klanten te bereiken en zet je bedrijf krachtig op de kaart.