Geef je website een boost
Update: 11 januari 2023
Als je met een beperkt budget toch je website aanzienlijk wilt verbeteren, overweeg dan dit:
- Met relatief kleine aanpassingen is het mogelijk om je site een stuk frisser te maken door middel van een make-over of redesign.
- Laat je webteksten onder de loep nemen door een tekstschrijver zodat je bezoekers beter kunt overtuigen
- Laat je website optimaliseren voor zoekmachines om je zichtbaarheid te vergroten.
- Zorg voor goede reviews en traffic via social media
Website make-over
Een verbeterd ontwerp of redesign van je site kan doorgevoerd worden zonder grote technische aanpassingen aan je site. Het aanpassen van kleuren, witruimte, foto’s en banners kan al een groot verschil maken. Denk ook aan de grote header afbeeldingen. In geval van grote wijzigingen is het wellicht verstandiger om opnieuw te beginnen. Daarnaast kan de site ook technisch dermate verouderd zijn waardoor je tegen beperkingen en problemen aanloopt. Laat je adviseren.
Webteksten
Het schrijven van teksten is een vak apart. De kunst is om mensen te overtuigen met krachtige teksten waarbij je ook rekening houdt met SEO. Neem een tekstschrijver in de arm om je hier eventueel bij te helpen.
SEO Zoekmachine optimalisatie
Naast de inhoud van je de site speelt de snelheid en techniek van je site ook een belangrijke rol. Er zijn verschillende methodes om de PageSpeed scores te verhogen. Dit draagt bij aan een betere online zichtbaarheid bij zoekmachines. Daarnaast is het een goede zaak om regelmatig nieuwe content te plaatsen. Dat houdt je site interessant voor zoekmachines en bezoekers. Dat kan bijvoorbeeld middels een blog.
Google Reviews
Veel positieve reviews vergroten je zichtbaarheid bij Google. Daarnaast draagt het bij aan het vertrouwen in je merk en onderneming. Naast overtuigende dienstenpagina’s kan een vergroot vertrouwen het extra zetje geven om bezoekers aan te zetten tot actie (middels een Call-to-Action).
Je kunt klanten stimuleren om reviews in te vullen. Via Google Business kun je een review-link opvragen en deze delen met je klanten.
Social Media
Met social media heb je extra kanalen om bezoekers naar je website te leiden. Net als zoekmachines werken alle social media platformen met algoritmes. Het is vrijwel altijd een vereiste om regelmatig updates te plaatsen. LinkedIn hanteert momenteel bijvoorbeeld dat je minstens 2 bijdragen per week moet plaatsen. Zo word je zichtbaarheid en bereik vergroot. Je kunt dan meer potentiĆ«le klanten aanspreken en doorverwijzen naar je (diensten)pagina’s op je site.
Waarom SEO en SEA belangrijk zijn voor je bedrijf Ontvang 400 euro advertentietegoed als je begint met Google Ads