Is het tijd voor een nieuw logo?

Categorie: logo

Een bedrijfsuitstraling kan snel gedateerd lijken. Óf de stijl en idee komt nog niet goed tot uiting. Na verloop van tijd komt het ook voor dat diverse uitingen niet meer goed op elkaar afgestemd zijn.

Een nieuw bedrijfslogo kan je merkidentiteit verbeteren.

Een verbetering aan een bestaand logo of bestaande huisstijl kan een goede optie zijn, maar vaak is een frisse, nieuwe start het beste. Je kunt alle uitingen eens onder de loep te nemen en daarna de nieuwe koers gaan bepalen. Een sterke, herkenbare stijl kan overal op toegepast worden. Dat wil overigens niet zeggen dat alles op elkaar hoeft te lijken, maar in de grafische uitingen moet wel een duidelijke lijn zitten.

Je hebt zelf een idee voor een logo

Je hebt zelf een idee voor een logo bedacht en geschetst, leuk! Dat kan zomaar de basis zijn van je nieuwe logo. Richt je niet te snel op één idee, want dat is namelijk een bekende valkuil. Geef het de tijd. Ontwerpen is een proces: Ideeën bedenken, associaties maken, schetsen, uitwerken, en verbeteren.

Ben je benieuwd naar mijn mening? Sta je open voor nieuwe ideeën? Kun je hulp gebruiken?

Een logo ontwerpen is vakwerk

Creativiteit helpt je om tot een goed ontwerp te komen. Van een ontwerper kun je ook verwachten dat hij/zij denkt vanuit verschillende invalshoeken, een goede kijk op de markt heeft, een gedegen grafische achtergrond heeft, en de bestanden drukklaar kan maken.

Ben je benieuwd wat ik vind van jouw idee? Of ben je benieuwd hoe ik jouw merk en uitingen zou kunnen verbeteren? Kun je hulp gebruiken?