Stijl en trend

Categorie: logo, huisstijl, website

Een strakke vormgeving met duidelijke vlakverdeling is al geruime tijd populair. Het gebruik van witruimte is belangrijk voor het creëren van rust en overzichtelijkheid. Is het een trend of is het tijdloos? In het algemeen worden rustige, overzichtelijke ontwerpen door velen als prettig ervaren.

Een rustig, harmonieus ontwerp is tijdloos. Een opvallende, gewaagde stijl kan doeltreffender zijn maar het kan tevens een kleinere doelgroep aanspreken.

De kracht van foto’s

Grote foto’s kunnen je op snelle wijze raken. Het is al geruime tijd een trend om grote foto’s te gebruiken, vooral op websites. Aangezien mensen veelal online weinig lezen en vooral scannen naar informatie, is het belang van foto’s en bondige teksten steeds groter geworden om de aandacht te vestigen.

Animaties

In geval van websites is het gebruik van bewegende onderdelen steeds populairder. Dit betreft niet alleen bedrijfsvideo’s maar ook geanimeerde logo’s en bewegende gelaagde illustraties. Het doel is niet altijd: een flitsende uitstraling. Beweging kan ook functioneel zijn en je onderscheidend maken.

Wees uniek

Misschien houd je van trends, maar misschien juist ook niet. Misschien stap je graag af van de gebaande paden, of juist liever niet. Wat je ook kiest, een ontwerp kan altijd bij je passen, uniek, eigentijds en doeltreffend zijn. Bij twijfel kun je altijd voor een rustig (tijdloos) ontwerp kiezen. “Less is more” blijft een goed uitgangspunt.

Doordacht ontwerp

Het is belangrijk om rekening te houden met de volgende zaken; Welke stijl past bij jouw bedrijf? Hoe spreek je jouw doelgroep aan? Wat is gangbaar in de markt? En in hoeverre ben je bereid om daar een eigen draai aan te geven? Hoe geef je dat allemaal op een pakkende wijze vorm? Hoe behaal je resultaat? Hoe kunnen je wensen vertaald worden naar een betaalbare oplossing?

Kun je hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact op met Tref om dat te bespreken.